Gravelpyörät
OSTA NYT, MAKSA MYÖHEMMIN!
Saat aina 30-60 päivää täysin kulutonta maksuaikaa. Ensimmäisen laskun saatuasi voit valita sinulle sopivimman maksuvaihtoehdon.
Lue lisää
Saat aina 30-60 päivää täysin kulutonta maksuaikaa. Ensimmäisen laskun saatuasi voit valita sinulle sopivimman maksuvaihtoehdon.
Näytetään tulokset (24 kpl)
Gravel-pyörät ovat suosittuja. Fillarikellari palvelee asiakkaita pitkän linjan kokemuksella niin Helsingin keskustan myymälässä kuin verkossakin. Cyclocross- ja gravel-pyöristä meiltä löydät Kona ja Trek -merkkien pyörät.
Cyclocross on pyöränä maantiepyörän näköinen, mutta se soveltuu myös kovempaan käyttöön. Cyclocross on kehitetty maantiepyörästä, mutta se on suunniteltu kestämään myös kovassa maastossa ja kilpapyöränä sillä ajetaan usein muta-, ruoho-, tai hiekkapohjaisilla kisaradoilla. Monipuolisena pyöränä se on suosittu myös työmatkapyöränä. Jos pohdit valitsetko maantie- vai maastopyörän väliltä, cyclocrossari saattaa olla sinulle sopiva valinta.
Cyclocrossari, CX, CCX tai Cyclo-X on hyvin monipuolinen fillari. Ajoasento on usein hieman maantiepyörää pystymmässä, mikä tekee pyörän käsittelystä helpompaa kaupunkiympäristössä sekä hiekkatie- ja polkuosuuksilla. Cyclocrossarin runko on kuitenkin monesti hieman gravelrunkoa ahtaampi ja niissä käytetään kapeampia renkaita. Nastarenkaat ovat yleensä mahdollista käyttää mutta rungossa on yleensä vähemmän kiinnityskohtia lisävarusteille verrattuna gravelpyörään. Pikalokasuojilla ja muilla sopivilla lisävaruteilla crossarista saa itselleen kulkupelin ympärivuotiseen käyttöön.
Nykyisissä cyclocross-pyörissä on levyjarrut, järeämmät kiekot ja tubeless ready-renkaat. Tuloksena on monipuoliset menopelit, jotka soveltuvat niin asfaltille kuin metsään. Monet pitävät cyclocross-pyöriä hyvinä talvipyörinä, sillä toisin kuin maantiepyöriin, cylocross-pyöriin sopivat hyvin nastarenkaat ja ja yleensä lokasuojatkin. Lisäksi leveiden renkaiden avulla cyclocross-pyörästä voi rakentaa itselleen retkipyörän. Varsinaiset kisacrossarit voivat kuitenkin olla ominaisuuksiltaan aika äkkinäisiä eikä niissä aina ole retkikäyttöön tarvittavia kiinnityspisteitä lisävarusteille.
Cyclocross on tehty erityisesti cyclocross-kisoja varten. Se muistuttaa maantiepyörää, mutta suurimmat erot ovat rungon geometriassa, sillä cyclocross-pyörässä on enemmän maavaraa ja ajoasento on hieman pystympi. Cyclocrossarin rungon vaakaputki on yleensä litistetty, jotta pyörää voi paremmin kantaa olkapäällä.
Cyclocross-pyörän haarukat ovat maantiepyörää väljemmät suurempia renkaita ja niiden mukanaan nostamaa kuraa varten ja renkaat ovat yleensä nappulakuvioiset, mikä tarjoaa pitoa silloin kun sitä tarvitaan. Levyjarrut toimivat myös kuraisissa olosuhteissa. Kun varustelet pyöräsi sopivilla lisävarusteilla, saat siitä juuri omaan makuun ja käyttötarkoitukseen soveltuvan.
Gravel –pyörät ovat vakaampia ajettavia kuin cyclocross-pyörät. Ne on suunniteltu ajettavaksi kaiken kuntoisilla sora- ja asvalttiteillä. Siksi gravel-pyörät soveltuvat hyvin myös pitkänmatkan ajoon. Samoin kuin cyclocrossarit, monipuolisena pyöränä se on suosittu työmatkailijoille.
Gravel –pyörät ovat cyclocross-pyöriä vakaampia ajettavia ja suunniteltu ajoon kaiken kuntoisilla sora- ja asvalttiteillä. Siksi ne ovat luottopyöriä pitkän matkan ajoon, sillä ne kulkevat kaikilla alustoilla vuodenajasta riippumatta. Gravel-pyörät ovat etenkin pyöräretkeilijöiden suosiossa niiden monikäyttöisyyden ja nopeuden ansiosta.
Gravel-pyörässä on ominaisuuksia maatiepyörästä, cyclocross-pyörästä ja maastopyörästä. Yleensä niissä on käyräsarvinen ohjaustanko, mikä antaa paremman aerodynaamisen ajoasennon kun ajat tasaisella tiellä. Pyörässä ei yleensä ole jousitusta rungossa tai etuhaarukassa, vaan ajomukavuus saadaan aikaan leveämmillä renkailla sekä erinäisillä tärinää vaimentavilla hiilikuituisilla osilla. Gravel-pyörään mahtuu leveämmät renkaat ja ne voidaan varustella täyspitkillä lokasuojilla ja halutessa myös tavaratelineellä sekä muilla retkivarusteilla.